'Biz olmasak İslamcılar gelir'

'Biz olmasak İslamcılar gelir'
Sovyet yönetimi altında dinlerini yaşayamayan Müslümanlar, Komünist rejim yıkılınca İslam'a döndüler. Ancak şimdi de, radikallikle suçlanıyorlar.

“VAHHABİ” DİYEREK BASKI YAPIYORLAR
Yıllarca Komünist SSCB altında dinlerini yaşamalarına izin verilmeyen Azerbaycanlı Müslümanlar, Komünist rejim yıkıldıktan sonra şimdi daha özgür bir biçimde İslam’ı yaşıyorlar. Ancak petrol zengini Azerbaycan’da son dönemde Amerikan istihbaratıyla hükümetin, sıradan Müslümanlara “Vahhabi” diye baskı yaptığı belirtiliyor.

SAKALLI OLDUĞU İÇİN TUTUKLANDI

Ebu Bekir Camii’nde Cuma namazı kılan insanların radikal olduğunu ileri süren Azerbaycanlı yetkililer, bu camiye giden sıradan vatandaşlarını göz altında tutuyor. Bakü’deki Ebu Bekir Camii’ne giden Hacı Ağatağı da sakalı yüzünden polis tarafından tutuklanmış ve beş gün göz altında kalmış birisi. Ağatağı, “Polis beni durdurduğunda, ben onlara ‘bana uzun sakalın yasak olduğuna dair bir hukuk kuralı gösterin’ dedim. Onlar da ‘sen Vahhabisin’ dediler. Bu sıradan vatandaşlara yapılan bir muamele. Oysa bizim ne Vahhabilikle ne de başka bir şeyle ilişkimiz var. Biz normal Müslümanlarız” diyor.

AZERBAYCANLI BAKANIN İDDİASI
Azerbaycan’daki İslami gelişmeyle ilgili olarak Din İşlerinden Sorumlu Devlet Bakanı Hidayet Orujov, bazı dini organizasyonlarının dış güçler tarafından kullanıldığını iddia etti. Orujov, hükümetin ve polisin radikalliğe karşı çok sert önlemler aldığını da kaydetti.

TEHLİKE İSLAM MI DEMOKRATİK OLMAYAN YÖNETİM Mİ?
Azerbaycan hükümetinin “radikal İslam” üzerine ülkede oluşturmaya çalıştığı korku psikolojisinin tersine Bakü Siyasi Araştırmalar Merkezi’nden Ilgar Mammadov, Azerbaycan’ın radikalizmden uzak bir ülke olduğunu, asıl tehlikenin ülkede demokratik olmayan rejimden kaynaklandığını belirtiyor. Mammadov, Azerbaycan’da muhalefetin seçimlere katılımının sağlanması ve serbestlik sağlanması halinde, ülkenin daha müreffeh olacağını kaydetti.

DİKTATÖRLERİN MAZARETİ: BİZ OLMAZSAK İSLAMCILAR GELİR
Ortadoğu’da bazı Arap ülkelerindeki rejimlerin öne sürdüğü “Biz olmasak İslamcılar gelir” propagandasıyla başta Amerika ve Batılı ülkelerden destek alırken, aynı propagandayı yapan Orta Asya ülkeleri de, son dönemde gelişen sivil muhalefet İslamcılıkla suçlayarak bastırmaya çalışıyor. Özbekistan başta olmak üzere, Kırgısiztan ve Türkmenistan ve Azerbaycan’da demokratik bir düzen isteyenleri Vahhabilikle suçlayan “Yüzde 99’luk rejimler”e, Batılı devletler de petrol ve diğer doğal kaynaklar yüzünden destek veriyor.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.