Zebari: ABD ve İran ile görüşmelere hazırız

Zebari: ABD ve İran ile görüşmelere hazırız
Irak Dışişleri Bakanı Hoşyar Zebari, ABD ve İran ile görüşmelerin yeniden başlamasına hazır olduklarını söyledi.

Zebari, her iki taraf ile yeni görüşmelerine ayarlanabilmesi için görüşmelerde bulunduklarını belirtti.

Çeyrek asırdan fazla süredir diplomatik ilişkisi olmayan İran ve ABD, Irak'ta şiddetin sona erdirilmesine yönelik geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen üçlü görüşmelerde aynı masaya oturmuşlardı. Washington, İran'ı Irak'taki Şiileri desteklemekle suçlarken, İran ise bunu reddediyordu. Büyükelçi seviyesinde düzenlenmesi planlanan dördüncü tur görüşmeleri ise İran tarafından birkaç kez ertelenmişti.

Hoşyar Zebari, İsviçre'nin Cenevre kentinde düzenlenen Küresel Güç ve Çatışma çözümlerinde Değişen Trendler adlı konferansın bugün düzenlenen "Bugünkü Çatışmalar: Afganistan ve Irak" konulu oturumunda bir konuşma yaptı. Zebari, "Eğer her iki taraf da kabul ederse biz görüşmelere yeniden başlamaya hazırız" dedi.

Son zamanlarda İranlıların, görüşmelerin yeniden başlamasını istedikleri yönünde açıklamalar yaptıklarını belirten Zebari, "Biz de isteyip istemediklerini görmek için ABD'ya gideceğiz" diye konuştu. Irak Dışişleri Bakanı, şartlar uygun olması halinde görüşmelerin başlamasından kendilerinin de "çok mutlu" olacaklarını ifade etti.

ABD'nin Irak'tan erken çekilmesinin kırılgan ülkeyi yeniden şiddetin içine atabileceğini belirten Zebari, "Çokuluslu güçlere gerçekten ve hâlâ ihtiyaç var. Çok büyük bir köşeyi döndük. Şu an içinde bulunduğumuz durum sürdürülebilir değil, aksine kırılgan. Şimdi yapacağımız şey zar zor elde ettiğimiz kazanımların sürekliliği ve yaşaması açısından çok kritik" dedi.

Zebari ayrıca Irak Parlamentosu'nun ülkedeki yabancı güçlerin statüsünü reddedebileceğini ya da kabul edebileceğini söyledi; ancak bununla ilgili bir tarih vermedi. (CİHAN) 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.