FLAŞ: Pakistan ABD helikopterine ateş açtı
Askerleri taşıyan bir Amerikan helikopteri, sınır bölgesinde Afganistan tarafına iniş yaptı. Helikopterin iniş yapması ardından Amerikalı askerler, Pakistan'a girmeye çalıştı. Bu sırada Pakistan jandarmaları, havaya ateş açarak Amerikalı askerlerin sınırlardan girmesine engel oldu. Jandarmaların, Amerikan askerlerini uzaklaştırmak için uzun süre ateş ettiği bildirildi. Olay gece yarısı meydana geldi.
Pakistanlı askeri sözcü Binbaşı Murat Han, ateş açıldığını doğrulamasına rağmen Amerikan helikopterinin Pakistan hava sahasına girmediğini ve Pakistanlı askerlerin olaydan sorumlu olmadığını söyledi. Han, "Amerikan helikopteri sınırdaydı. Ancak hava sahamıza girmedi. Helikopter oradayken ateş açıldı. Ancak Pakistan askerleri olaya müdahil olmadı." dedi.
Afganistan'ın başkenti Kabil'in kuzeyindeki Bagram Havaüssü'ndeki Amerikalı askerlerin sözcüsü, askerlerin böyle bir olayı rapor etmediğini söyledi. Sözcü, "Bölgedeki askerler, ABD önderliğindeki koalisyona bağlı. Böyle bir olayı rapor etmediler." dedi.
Ancak bölge halkı, olayı doğruluyor. Reuters'e konuşan bir yetkili, sınırdaki askerlerin helikoptere ateş açtığını ve helikopterin de geri döndüğünü kaydetti. Yetkili, "Helikopterler bölgede uçuşlar yaptı. Olayın ardından gece uyuyamadık." diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.