İsrail'de sandıktan Livni çıktı

İsrail'de sandıktan Livni çıktı
İsrail'in tüm belli başlı televizyon kanalları, Kadima Partisi'nin sandık çıkış anketlerine göre, Kadima'nın yeni başkanını ve muhtemel Başbakan adayını ilan etti: Tzipi Livni.

Kanallara göre, Dışişleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Bayan Livni'nin oyları yüzde 47-49 arasında değişiyor. Livni'nin en yakın rakibi, eski Savunma Bakanı, kabinenin Ulaştırma Bakanı Şaul Mofaz'a ise yüzde 37 oy çıktığı belirtiliyor.
Kanal 10 Televizyonu, sandık çıkış sonuçlarına göre Livni'nin yüzde 49, Mofaz'ın da yüzde 37 oy aldığı tahminini duyurdu.
İkinci Kanal da oyların yüzde 48 Livni, yüzde 37 Mofaz olarak dağıldığını bildirdi.
Resmi devlet televizyonu Kanal 1 ise yüzde 47 Livni, yüzde 37 Mofaz olarak sonuç yayımladı.
Diğer adaylardan Meir Şetrit ile Avi Dichter'in oyları yüzde 7'şer olarak tahmin ediliyor.
İlk sandık çıkış sonuçlarının gelmesiyle, Livni'nin karargahında sevinç yaşanıyor ve kutlamalar yapılıyor.
Oy kullanımının sona geldiği saatlerde, Kadima üyelerinin sandığa gitme oranının yüzde 50'yi aştığı da belirtiliyor. 
OLMERT VE RAKİPLERİ KUTLADI
 İsrail Başbakanı Ehud Olmert, Kadima seçimlerinden başarıyla çıkan, partisinin yeni Başkanı Tzipi Livni'yi kutladı. Livni'yi telefonla arayan Olmert, Livni'ye tüm desteğini vereceğini söyledi. Olmert'in yanısıra, Livni'nin Kadima başkanlık yarışındaki rakipleri İç Güvenlik Bakanı Avi Dichter ile İçişleri Bakanı Meir Şetrit de Livni'yi kutlayanlar arasında yer aldılar. Kadima seçiminde kazandığı başarı üzerine Dışişleri Bakanı Tzipi Livni, kampanyasında görev alanlara, "birçok oportüniste karşı aslanlar gibi savaştık. Harikaydınız, sonunda iyiler kazandı" diye seslendi.

-AA-

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.