Oruca saygısızlığa ceza kesildi

Oruca saygısızlığa ceza kesildi
Ramazan'da kalabalık bir mekânda açıktan meyve suyu içen iki kişinin her birine 273 dolar ceza verildi

Birleşik Arap Emirlikleri'nin ticari merkezi Dubai'de iftar saati öncesinde herkesin görebileceği halka açık ve kalabalık bir mekanda meyve suyu içen iki kişinin her birine yaklaşık 273 dolar ceza kesildiği bildirildi. Dubai'de basılan Gulf News'te çıkan habere göre ceza, Dubai Hafif Suçlar Mahkemesi tarafından Federal Ceza Yönetmeliği'nin 313. maddesi uyarısınca kesildi.

Mahkeme, 30 yaşındaki Lübnanlı satış elemanı S.O ve 28 yaşındaki Rus bayan O.D.'yi Ceza Yönetmeliği'ne muhalefet etmekten suçlu bulduğunu açıkladı. Ayrıca, Ramazan'ın başladığı 1 Eylül tarihinden itibaren ilk defa bu tür bir cezanın kesildiği öğrenildi.

Habere göre iki kişi bir benzin istasyonunda iftar saati öncesinde açıktan meyve suyu içerken görüldü. İstasyonda bulunan bir şahit durumu polise ihbar etti ve polis ardından ikiliyi mahkemeye sevk etti.

Lübnanlı ve Rus şahıs, mahkemede Müslüman olmadıklarını ve yaptıkların işin ceza gerektireceğinden haberdar olmadıklarını söyleyerek mahkemeden müsamahalı olmasını talep etti. Savcılık kaynaklarına göre Ramazan boyunca ülkede günbatımından önce kamuya açık alanlarda yemek yemek veya içmek dini inançları rencide ettiği için suç sayılıyor.

Bu tür suçlara mahkeme tarafından en fazla bir ay hapis cezası ya da 548 dolar ceza verilebiliyor. İkilinin karara itiraz hakkı bulunuyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.