Türkiye’nin arabuluculuğuna ‘kimyasal’ tehdidi
NÜKLEER SİLAHA SAHİP TEK ÜLKE
Ortadoğu’nun nükleer silaha sahip tek ülkesi olan İsrail’den ‘kimyasal silah kullanma’ tehdidi. Filistin, Suriye ve Lübnan topraklarını işgal eden İsrail, yakın gelecekte Suriye ile girişilecek bir savaşta kimyasal silah kullanmayı planlıyor.
KİMYASAL SİLAH KULLANABİLİRİZ
İsrail Kara Kuvvetleri Komutanı General Avi Mizraih, Suriye’nin eğitimli ve teçhizatlı düzenli bir orduya sahip olduğunu, son dönemlerde de ordusuna gerilla eğitimi de verdiğini belirtti. General Mizraih, yakın gelecekte Suriye ile girişilecek bir savaşta kimyasal silah kullanılabileceğini ifade etti.
Mizraih, Lübnan Savaşı’ndan bu yana İsrail ordusunun eğitim ve teçhizat olanaklarını arttırdığını, Suriye ile girişilecek bir savaşta hava kuvvetlerinin kendilerine yol açacağını söyledi.
TÜRKİYE’NİN ÇABALARINI SABOTE ETMEYE ÇALIŞIYOR
İsrail ve Suriye arasındaki barış görüşmelerine Türkiye arabuluculuk yaparken, General Mizraih’in ‘kimyasal silahlı savaş’ açıklamaları, İsrail’in barışa pek de niyetli olmadığı ve Türkiye’nin arabuluculuğunu sabote etmeye çalıştığı yorumlarına neden oldu.
(habervaktim.com – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.