Kürtler egemenliğin korunmasını istiyor

Kürtler egemenliğin korunmasını istiyor
Kürtler, ABD ile yapılacak güvenlik anlaşmasında ülke egemenliğinin korunmasını istiyor  

Irak'ın kuzeyinde bulunan bölgesel Kürt yönetimi Divanı Başkanı Fuad Hüseyin, Bağdat ve Washington arasında imzalanması beklenen uzun vadeli güvenlik anlaşmasına ilişki olarak Kürt tarafının anlaşmada ülke egemenliğinin korunması ve anlaşmanın Iraklıların çıkarına olmasını istediklerini söyledi. Divan Başkanı Hüseyin, anlaşmada demokrasi ve federalizmin de göz önünde bulundurulması gerektiğini söyledi. 

Hüseyin, Lübnan'da yayım yapan Darül Hayat gazetesinin bugünkü sayısına yaptığı açıklamada, Kürt Bölgesi Başkanı Mesut Barzani ile ABD'nin Bağdat Büyükelçisi Ryan Crocker arasında dün bir görüşme gerçekleştiğini dikkat çekerek bu görüşmede Bağdat-Washington arasında imzalanması beklenen güvenlik anlaşmasını bütün yönleriyle ele alındığını kaydetti. 

Kürtlerin söz konusu güvenlik anlaşması karşısındaki tutumu konusunda değinen Hüseyin, "Kürtler, anlaşmada ülke egemenliğinin korunması ve anlaşmanın Iraklıların çıkarına olması yönünde imzalanmasını istiyor." dedi.

Güvenlik anlaşması konusunda henüz bir uzlaşmanın sağlanamadığını ve bu konuda iki görüş içinde olduklarını söyleyen Hüseyin, "Birincisi; Amerikan askeri güçlerinin Irak'ta kalması yönünde onay almak için anlaşmanın Ulusal Güvenlik Kurulu'na gönderilmesidir. Elbette bu da zor bir iş. Bunun için zaman, güvence ve BM Güvenlik Konseyi'nin 5 Daimi üyesinin desteği lazım." dedi.

Hüseyin, diğer görüşün ise, "ABD ordusunun çekilmesi Irak'ta güvenliğin boşalmasına neden olur. Bu yüzden Kürt tarafı imzalanacak anlaşmada demokrasi ve federalizmin göz önünde bulundurulmasını istiyor." şeklinde olduğunu açıkladı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.