İngilizler Taliban'la görüştü

İngilizler Taliban'la görüştü
İngiliz istihbarat örgütünün Afganistan'da Taliban üyeleriyle bir görüşme yaptığı iddia edildi.

İngiliz The Daily Telegraph gazetesi, İngiliz ajanların, Taliban örgütünün önde gelen üyeleri ile görüştüğünü ileri sürdü.

Gazete, ajanların 2007'in ortalarında Taliban ile görüştüğünü yazdı. Gazete, "Gizli servis, Taliban ile görüşerek barış yapmaya çalıştığı anlaşılıyor. Ayrıca İngilizler görüşmede Taliban'a yardımcı olabileceklerini de söylemiş." şeklinde yazdı.

Gazete, görüşmenin, Afganistan'ın güneyindeki Yukarı Gereshk Vadisi'ndeki köylerde ve Lashkah Gah dışındaki bir evde olduğunu belirtti. Gazete, bu görüşmelere Afgan yetkilinin de katıldığını ve İngiliz askerlerin de güvenliği sağladığını kaydetti. Gazeteye konuşan istihbarat kaynağı, "Bu görüşmelere onlarca Taliban üyeleri katıldı. Görünen bu kişilerin örgüt içinde etkili kişiler." dedi.

Bu arada Afgan yetkililer, Taliban ile görüştükleri ortaya çıkan iki diplomatı sınırdışı etmek istiyor. Birleşmiş Milletler, Kabil'in bu adımını engellemek için Afgan yetkililerle görüşme halinde.

İngiltere Başbakanı Gordon Brown, ay başında yaptığı bir açıklamada, Taliban ile direk görüşme yapmayacaklarını söylemişti. Brown, "Bu insanlarla görüşme kesinlikle yapmayacağız." dedi. Bununla birlikte Brown, Afgan lideri Hamid Karzai'nin uzlaşı çabalarını destekleyerek silah bırakanların toplum içinde yeri olduğunu söylemişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.