Kuzey Irak'taki Kürt yönetiminden Türkçe jesti
Bölümün başkanlığına Türkiye'den Yrd. Doç. Dr. Ramazan Çakır getirildi. Bölümde ikisi Türk ve Türkiye'de eğitim görmüş üçü yerel toplam 6 öğretim görevlisi eğitim verecek. 2008 - 2009 eğitim öğretim döneminde faaliyet göstermeye başlayacak olan Türk Dili Bölümü'nün, bölge ile Türkiye arasında diyalog köprüsü görevini de üslenmesi bekleniyor.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 10 Temmuz'da gerçekleştirdiği Bağdat ziyareti sonrası Yüksek Düzeyli Stratejik İşbirliği Konseyi çerçevesinde somut proje ve adımların hayata geçirilmesi mutabakatı imzalanmıştı. Geçtiğimiz Ağustos ayında gerçekleşen Milli Güvenlik Kurulu (MGK) toplantısında da tesis edilen yapısal işbirliğinin, Irak ile ikili ilişkilerimizin her alanda geliştirilmesine katkı sağlayacak bir platform halini alabileceği kaydedilmiş, bu amaçla karşılıklı ziyaretlerin ve temasların artırılması önemine vurgu yapılması kararı alınmıştı.
Türkiye'den atılan olumlu diyalog mesajlarından ve her türlü diyalog ile katkıya hazır oldukları yönündeki açıklamalardan sonra bu kez de Kürt yönetimi ilişkilerin daha hızlı gelişmesi yönünde bir adım attı. Kürt yönetimi, bölgeden Türkiye'ye iyi mesajlar göndermek adına Yüksek Öğrenim Bakanlığına Türkçe dili bölümünü açılması için talimat verdi. Yüksek Öğrenim Bakanlığı da Selahaddin Üniversitesi ile temasa geçerek üniversite bünyesinde Türkçe dili bölümünü açılması yönünde çalışma başlattı. Yapılan çalışmalar neticesinde üniversite bünyesinde bulunan Yabancı Diller Fakültesi'nde Türk Dili Bölümü açıldı.
Konuyla ilgili Cihan Haber Ajansı'na özel açıklamada bulunan Selahaddin Üniversitesi Rektörü Dr. Muhammed Sadık, açılan Türk Dili Bölümü'nün Türkiye ve üniversiteleri ile bölge arasında güzel bir köprü olacağına inandıklarını söyledi. Selahaddin Üniversitesi olarak yurt dışında bulunan 70 yabancı üniversite ile irtibatlarının olmasına karşın, Türkiye'den hiç bir üniversite ile anlaşmalarının olmadığına dikkat çeken Muhammed Sadık, açılan Türk Dili Bölümü ile bu ilişkinin bir an önce gerekleşmesini umduklarını kaydetti.
Sadık, "Şu anda Türkiye ile tek irtibatımız burada eğitim veren Türk okulları. Bu okullar İngilizce eğitim vermelerine rağmen çocuklarımız Türkçe öğreniyor. Bu da bizi Türkiye ile irtibatlandırıyor. Umuyoruz açılan Türkçe bölümü ile bu tür irtibatlarımız daha da gelişir. Coğrafik olarak Türkiye'ye ile biriz. Orda çok iyi dostlarımız var. Çok ortak noktalarımız var." dedi.
Türkiye'yi iyi bir komşu ülke olarak gördüklerini ifade eden Sadık, "Yüksek Öğrenim Bakanlığının desteği ile bu yıl Yabancı Diller Fakültesi bünyesinde Türk Dili Bölümünü açtık. Halen biz İngilizce, Almanca, Fransızca, Arapça, Farsça gibi birçok dilde eğitim veriyoruz." dedi.
Üniversite bünyesinde açılan Türk Dili Bölümü ile bu sayıyı daha da çoğalttıklarını ifade eden Sadık, "Açılan Türk Dili Bölümü, bizim ile Türkiye arasında bir köprü olacak. Oradaki üniversitelerle akademik işbirliği ve anlaşmalar yapmayı sağlayacak. Öğrenci yerleştirme bölümünde bize gelecek isimlere göre öğrencilerimiz bu eğitim öğretim döneminde eğitimlerine başlayacaklar. Bunun için 3'ü Türk 3'ü yerli olmak üzere 6 öğretim elemanı görevlendirdik. İlk etapta 35 öğrenci ile başlayıp gelecek yıl bu sayıyı daha da fazlalaştıracağız." ifadelerini kullandı...
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.