Endonezya Türkiye'ye kızgın

Endonezya Türkiye'ye kızgın
Türkiye'nin damping soruşturması Endonezya'yı kızdırdı

Yerli üreticilerin korunması amacıyla Türkiye'nin Endonezya'dan ithal ettiği polyester fiber ve suni ipekli kumaşa açtığı damping soruşturması, Cakarta hükümetinin tepki göstermesine neden oldu. 

Endonezya Temsilciler Meclisi'nde dün konuşan Ticaret Bakanı Mari Elka Pangestu, Türkiye'nin damping uygulamasını protesto ettiklerini belirtti. Pangestu, "Türklere, bu soruşturmadan rahatsız olduğumuzu söyledik. Devam eden prosedürlere aykırı uygulamalar gördük ve onlara konuya önem verdiğimizi ifade ettik" dedi. 

Bakan Pangestu, soruşturmaya yönelik tepkilerini, geçen hafta Endonezyalı delegeler ve Türk meslektaşlarının bir araya geldiği bir toplantıda Türk tarafına ilettiklerini vurguladı. Endonezyalı bakan, Türk ticaret yetkililerinin sorunu çözeceklerine dair söz verdiklerini, soruşturmanın çözülmesi için çabaladıklarını ifade etti. 

Türkiye'deki 22 iplik firması ve onları destekleyen 3 firma, yerli sanayiye zarar verdikleri gerekçesiyle 3 Endonezyalı şirketi şikayet etmiş, bunun ardından da Türk Dış Ticaret Müsteşarlığı şikayetleri ele almıştı. Türkiye, Endonezya ile birlikte Çin ve Hindistan'a da damping vergisi uyguluyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.