Obama, Gül-Sarkisyan görüşmesini övdü
Obama, Ermenistan'ın bağımsızlığının yıl dönümünde yayımladığı yazılı mesajda, Gül ile Sarkisyan'ın Erivan'da bir araya gelmesine atıfta bulunarak, "yakın zamanda Türk ve Ermeni cumhurbaşkanları tarafından atılan umutlu bir adımı gördük. Diyaloğu yeniden başlatan bu adım, ilişkilerde memnuniyetle karşılanacak bir normalleşmeyi getirebilir ve Ermenistan'a ticaret, ulaşım ve enerji alanlarında daha çeşitli fırsatlar sunabilir. Ermenistan'ın, sadece bağımsızlıktan ibaret bir geleceği değil, ABD ve müttefikleriyle ortaklık ve işbirliğiyle dolu bir geleceğinin olmasını sağlamak için Amerikan politikası, bu adım üzerine inşa edilmeli" dedi.
Ocak ayındaki bir açıklamasında, başkan olması durumunda 1915 olaylarını "soykırım" olarak tanıyacağını kaydeden Obama, son mesajında herhangi bir şekilde böyle bir söz vermedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.