Teksas idamda birinci
Amerika Birleşik Devletleri’nde en çok idam cezası veren eyaletin Teksas olduğu açıklandı. Bu yıl ilk defa tüm eyaletlerin ortalamasından bile fazla idam cezası veren Teksas, bu cezaların infaz edilmesinde de birinciliği elinde bulunduruyor.
TEKSAS’DA 26, 9 EYALETTE 16 İDAM
2007 yılında ABD’de gerçekleştirilen idam cezalarının infazının yüzde 62’si Amerika’nın güneyinde bulunan ve ülkenin en muhafazakar eyaleti olarak bilinen Teksas’ta gerçekleştirildi. Bu sene ABD’de gerçekleştirilen 42 idamın 26’sı Teksas’ta infaz edilirken, geriye kalanlar da 9 eyalette infaz edildi. Halen birçok eyalette devam eden idam tartışmaları, en son New Jersey eyaletinin bu cezayı kaldırmasıyla gündeme gelmişti.
BUSH VALİLİK YAPMIŞTI
öte yandan Teksas’ın idam cezalarında birinci sırada yer almasına rağmen, ülke genelinde 2007 yılında idam cezalarında düşüş olduğu belirtiliyor. Teksas, ABD Başkanı George Bush’un Beyaz Saray’a seçilmeden önce valilik yaptığı eyalet olarak biliniyor.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.