Pilotlar uçuşta uyuya kaldı

Pilotlar uçuşta uyuya kaldı
Havai'nin başkenti Honolulu'dan Hilo kentine sefer yapan bir uçağın 2 pilotu, uçuş sırasında kokpitte uyuya kaldı.

Pilotların uyudukları, yaklaşık 6400 metre irtifadaki uçağın iniş noktasını 24 kilometre geçmesi üzerine kontrol kulesinin telsiz anonsunun yanıtsız kalması üzerine ortaya çıktı.
    
Bir Havai havayolu şirketine ait uçağın pilotları geçen şubatta kontrol kulesinin telsiz anonsuna dakikalarca yanıt vermeyince, yetkililer uçaktaki 40 yolcunun hayatından endişe etmeye başladı.
    
45 dakika sürmesi beklenen sefer, pilotların 44 dakika sonra telsize yanıt vermelerinden sonra tamamlanabildi. İniş iznini alan pilotlar, havaalanına indikten sonra derhal işten atıldı.
    
Kaptan pilot Scott Oltman, ABD Federal Havacılık Dairesi (FAA) tarafından 60 gün, yardımcı pilot Dillon Shepley 45 gün görevden uzaklaştırıldı.
    
Bu arada şubattaki olaydan sonra kaptan pilot Oltman'a, solunumun durmasına ve rahatsız bir uyku çekmesine neden olan "uyku apnesi" teşhisi konduğu belirtildi.

AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.