Suriye Dışişleri Bakanı Velid Muallim ve ABD Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice'ın, New York'ta bir araya geldikleri bildirildi. Suriye resmî haber ajansı SANA, iki bakanın görüşmede Irak, Lübnan ve Ortadoğu konularını konuştuklarını kaydetti. Görüşmenin ise ABD tarafının talebiyle, New York'ta gerçekleşen Ortadoğu Dörtlüsü toplantısına ek olarak ayarlandığı aktarıldı.SANA, görüşmede Türkiye'nin arabuluculuğuyla başlayan İsrail-Suriye görüşmelerinin de ele alındığını belirtti. Rice'in görüşmede, "ABD'nin, bölgede atılan pozitif adımlardan duyduğu memnuniyeti dile getirdiği ve Washington'un kapsamlı bir barışa katkıda bulunmaya hazır olduğunu aktardığı" ifade edildi.ABD'deki görüşme, Rice ve Muallim'in 2007 Kasım'ın Irak'a Komşu Ülkeler Konferansı'nda yan yana gelmelerinden bu yana gerçekleşen ikinci görüşmeleri oldu. iki bakanın ilk görüşmesi ise geçtiğimiz yıl Mayıs ayında yine Irak hakkındaki bir toplantıda olmuştu.Suriye ve bölgedeki müttefiki İran, Amerikan yönetimini Irak'taki karışıklığı körüklemekle suçluyor. Washington ise Şam yönetimini, sınırından Irak'a giren militanlara göz yummakla itham ediyor. ABD ayrıca Şam yönetimini, Lübnan'a müdahale etmekle suçluyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.