Peşmerge Irak polisi ile çatıştı: 2 ölü
Cihan'a özel açıklamada bulunan Irak'ın kuzeyinde bulunan bölgesel Kürt yönetimine bağlı Peşmerge Kuvvetleri Sözcüsü Cebbar Yaver, olayın bugün saat 12 sıralarında meydana geldiğini ifade ederek kentte güvenliğinin kontrol altında olduğunu söyledi.
Bağdat'ın kuzeydoğusunda bulunan Diyala kentine bağlı Celavle kasabasında bulunan Peşmerge güçlerinden oluşan Asayiş Polisleri ile yeni kurularak kentte gönderilen Irak Acil Müdahale Polisleri arasında bir tartışma çıktı. Tartışmanın büyümesiyle silahlı çatışmaya dönüşmesi sonucu olayda 1 Peşmerge biri de Irak Acil Müdahale Polisinden olmak üzere 2 kişi hayatını kaybetti. Olayda 3 kişi de yaralandı.
Olayın büyümesi üzerine Irak askerî güçleri duruma müdahale ederek iki güç arasındaki tartışmayı durdurdu. Bölgede bulunan siyasi ve yerel güçlerin de devreye girerek sorunu çözmek adına girişimlerde bulundukları belirtildi.
Sorunu, kentte özellikle Saddam dönemindeki askerlerin tekrar orduya alınarak oluşturulan Irak Acil Müdahale Polisi'nin içindeki Baasçı askerlerin olayı çıkardığına dikkat çeken Yaver, "Sorunun çözümü için şu an siyasî güçler devrede. Ancak bilindiği üzere bölgede bulunan siyasî güçler bu birliğin kentte gelmeden önce endişelerini dile getirmiş bu konuda gereken önlemin alınması uyarısında bulunmuşlardı." dedi.
Siyasi güçlerin, yeni kurulan Irak Acil Müdahale Polisi kuvvetlerine tepkilerini daha önce de belirttiklerini kaydeen Yaver, "Çünkü bu birliğe en fazla Saddam döneminde asker olanlar, Baasçılar geri getirildi. Söz konusu bu Baasçı askerler huzursuzluk çıkarmaya çalışmaları neticesinde tartışma silahlı kavgaya dönüştü." diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.