ABD- Hindistan nükleer işbirliği

ABD- Hindistan nükleer işbirliği
 Amerikan Temsilciler Meclisi, Hindistan ile yapılan nükleer işbirliği anlaşmasını kabul etti. Başkan George Bush, bunu "büyük gelişme" olarak değerlendirdi.

Mecliste dün gece yapılan oylamada, anlaşma 117'ye karşı 298 oyla kabul edildi. Senatoda da oya sunulacak anlaşma metninde, Hindistan ile ABD arasında 40 yıllığına sivil nükleer işbirliği yapılması, bu bağlamda ABD'nin Hindistan'a nükleer materyal temin etmesi öngörülüyor. 
 
Bush, oylamadan sonraki açıklamasında memnuniyetini dile getirdi ve bunun Hindistan-ABD ilişkilerinde yepyeni bir sayfa açacağını belirterek, Senatonun da anlaşmayı kabul etmesini istedi. 
 
Anlaşmaya muhalefet edenler, Hindistan'ın nükleer silahların yayılmasını önleme antlaşmasına taraf olmadığını hatırlatarak, Yeni Delhi ile yapılan nükleer anlaşmasının İran gibi ülkeleri cesaretlendirebileceğini söylüyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.