Irak'taki kolera vakaları ikiye katlandı
Irak Sağlık Bakanlığı'nın salgın hastalıklar bölümünden yapılan açıklamada vakaların yüzde 50'sinden fazlasının, geçtiğimiz hafta içinde ortaya çıktığı vurgulandı.
Sağlık Bakanlığı Kolera ile Mücadele Birimi Sözcüsü ve Kamu Sağlığı Müdürü İhsan Cafer, "Kolera vakasının sayısı, 9 eyalette 327'ye ulaştı. Babil'de 200, Bağdat'ta 61, Basra'da 29, Kerbela'da 26, Anbar'de 4, Necef'te 3, Divaniye'de 2, Diyala ve Maysan'da 1 vaka tespit edildi." dedi.
Ancak Cafer, daha önce yaşanan koleradan ölümlere yenilerinin eklenmediğini belirtti. Irak'ta kolera salgınından dolayı Babil ve Bağdat'ta ikişer, Maysan'da da 1 kişi olmak üzere 5 kişi yaşamını yitirmişti. Ancak ölüm sebebi kolera olduğundan şüphelenilen vakalar olduğu da belirtiliyor.
İhsan Cafer, tıbbi uyarılara ve alınan tedbirlere rağmen, kolera salgınının ekim ayı sonuna kadar yayılmaya devam edebileceğini söyledi.
Irak Sağlık Bakanlığı ve Dünya Sağlık Örgütü, salgının ortaya çıkmasının sorumlusunun, bu bölgelerdeki bozuk kanalizasyon ve içme suyu şebekeleri olduğunu açıklamışlardı. (CİHAN)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.