Avusturya'da sandıktan koalisyon çıktı

Avusturya'da sandıktan koalisyon çıktı
Avusturya'da bugün yapılan erken genel seçimde sandıktan tek başına iktidar olabilecek parti çıkmadı.

Ülke genelinde oyların tümünün sayımının ardından devlet televizyonu ORF'ye açıklama yapan İçişleri Bakanı
Maria Fekter,6 milyon 332 bin 921 seçmenden 4 milyon 526 bin 483'ünün oy kullandığını belirtti. 

  İçişleri bakanı Fekter'in verdiği resmi sonuca göre partilerin aldıkları oy oranı ile 183 üyeli Federal Mecliste kazandıkları sandalye sayısı ise şöyle belirlendi: 

  Sosyal Demokrat Parti (SPÖ): yüzde 29.7 ile 58 sandalye 

  Halk Partisi (ÖVP): yüzde 25.6 ile 50 sandalye 
  Aşırı sağcı Özgürlükçüler Partisi (FPÖ): yüzde 18.0 ile 35 sandalye 
  Aşırı sağcı Avusturya'nın Geleceği İttifakı (BZÖ): yüzde 11.0 ile 21 sandalye 
  Yeşiller partisi (Die Grünen): yüzde 9.8 ile 19 sandalye 
   
  Bu arada Yeşiller partisinin ülke tarihinde ilk kez genel listenin 3. sırasında aday gösterdiği Türk kökenli Alev Korun'un da Federal meclise girmesi kesinleşti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.