Irak'ta doktorların silah taşımasına izin verildi

Irak'ta doktorların silah taşımasına izin verildi
Irak'ta hükümet, doktorların, 2003'te savaşın başlamasından bu yana sık sık hedef oldukları şiddetten kendilerini korumalarını sağlamak için silah taşımalarına izin verdi.

Yayınlanan hükümet kararına göre, her doktorun bir silah taşımasına izin verilecek. Irak'ta son 5 yıl içinde yaklaşık 8 bin doktorun resmi sağlık merkezlerindeki işlerini bıraktıkları, çoğunun yurt dışında sığınma arayışına girdiği, bazılarının da şiddet olaylarının daha az olduğu ülkenin kuzey bölgesine gittiği bildiriliyor. 
 
Doktorların görevlerinden ayrılmalarıyla, ilaç ve tıbbi malzeme eksiklikleri, yolsuzluk ve kötü idare yüzünden felç durumdaki sağlık sisteminin çıkmaza girdiği kaydediliyor. 
 
Irak'ta 2003'ten bu yana 134'ü doktor, en az 620 sağlık görevlisinin öldürüldüğü, çok daha fazlasının da da tehdit edildiği belirtiliyor.


(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.