İşgalin gölgesinde bayram

İşgalin gölgesinde bayram
Kan ve göz yaşı ülkesine dönüşen Irak'ta tüm İslam âleminde kutlanılan Ramazan Bayramı'nda Kürdünden Türkmenine, Şiisinden Sünnisine kadar herkes camileri tıklım tıklım doldurarak, ülkeye huzur ve kardeşlik gelmesi için dua etti.

FOTOĞRAFLARA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN


ABD'nin 2003 Mart'ında işgali ile demokrasi bekleyen Irak halkı, ülkenin daha kötü gidişine dur demek adına Bayram Namazı'nda ellerini huzur ve barış için semaya kaldırdı. Irak'ın kuzeyinde bulunan Kerkük ve Erbil kentlerinde bayram namazı nedeniyle camileri tıklım tıklım dolduran Türkmen, Kürt ve Arap vatandaşlar hep birlikte dua etti. 

Kerkük'ün Musalla semtinde bulunan Alçı Camisini dolduran Kerküklü vatandaşlar kentte ve ülkeye huzurun ve barışın gelmesi için dua ederken, ülkede akan ve gözyaşının bir an önce dinmesi temennisinde bulundular. Camide kılınan namaz ve yapılan tesbihatlardan sonra cemaat birbiri ile bayramlaştı. Daha sonra hep birlikte mezarlıklar ziyaret edildi. 

Kentte meydana gelen bir patlamada bir yakınını kaybettiklerini söyleyen Mevla Mahmut, bu güzel günde yakınlarını unutmamak ve onlara hayır dua etmek adına mezarlıklara geldiklerini ifade etti. Mahmut, "Tüm İslam âleminin bayramını kutluyorum. Allah aramızdaki ayrılığı kaldırsın ve ülkemize huzur getirsin" diye dua etti. 

Erbil kentinde de sabah erken saatlerinde camileri dolduran vatandaşlar, aynı dilek ve temennide bulunurken tüm kesimlerle kardeşçe yaşamak istediklerini dile getirdiler. Erbilliler, yetkililerden bu yönde adım atmalarını istediler. 

Erbil'in en büyük camisi olan Celil El Hayat Camisini dolduran binlerce kişi kılınan namaz ve verilen hutbeden sonra camide birbirleriyle bayramlaştı. Bayramlaşma törenine katılan Erbil Valisi Nevzat Hadi, camide bulunan tüm cemaatle tek tek bayramlaştı. 

Bayramın Irak için kardeşliğe vesile olması temennisinde bulunan Vali Hadi, Cihan'a yaptığı açıklamada da "Tüm İslam âleminin bayramını kutluyorum. Temennimiz İslam âlemi arasında barış ve huzur olması. Bayram, ülkemize güven ve istikrar getirsin. Tüm halklar arasında kardeşliğe vesile olsun." dedi.

Erbil vaizlerinden Şeyh Dr. Beşir Halil, bayramda barış ve kardeşliğe dikkat çekerek bu bayramın bu çerçevede idrak edilmesini ümit ettiklerini söyledi. Halil, "Yüce Allah'tan, bu bayramın İslam dünyası için huzur, kardeşlik ve hoşluk getirmesini istiyorum. Bayramın iki anlamı var. Biri ibadet diğeri ise barış ve kardeşliktir. Tüm İslam âleminin bu şuur içinde bayramı geçirmesini temenni ederim. Ülkemizde özlenen huzur ve güzel eski günlerin geri gelmesini diliyorum" dedi.

Erbili Seyid Fahrettin ise bu güzel günün ülkede barışa vesile olmasını ifade ederek, "İnşallah bu günün hatırına tüm ülkede barış ve huzur gelir. Kardeşlik olsun. Yaşanan acı günler geride kalsın." dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.