Pakistan istihbarat şefi değiştirildi

Pakistan istihbarat şefi değiştirildi
ABD'nin "terörle savaşta" Pakistan İstihbarat servisi (ISI)'nın yeterliliğini sorgulamaya başlamasından aylar sonra, kurumun şefi değiştirildi.

Pakistan GenelKurmay Başkanı Orgeneral Aşfak Kayani'nin dün geceyarısı yaptığı açıklamada, ISI'da büyük bir revizyona gidildiği ve Korgeneral Ahmed Shujaa Paşa'nın eski başkan Nedim Taj'ın yerine servisin başına getirildiği belirtildi.

Yeniden düzenleme, ABD ve bölge ülkeleri tarafından dikkatle izleniyor. 20 Eylül'de İslamabad'daki Marriott Hotel'de meydana gelen ve 55 kişinin öldüğü terörist saldırının ardından, El Kaide ve Taliban bağlantılı militanların 170 milyonluk Müslüman nüfusa sahip Pakistan'ı karıştırabileceği öngörülmüştü.

Komşu ülkeler Afganistan ve Hindistan'ın korkulu rüyası haline gelen ISI, Pakistan'da askeri darbeler yüzünden koltuklarından olan sivil politikacılar tarafından sürekli eleştiriliyor. 11 Eylül 2001'den sonra ISI, ABD kentlerine saldırı niyetinde olan yüzlerce El Kaide savaşçısını etkisiz hale getirmede Birleşik Devletler'e yardımcı oldu.

Ancak Amerikalı yetkililer, bazı Pakistanlı ajanların halen Afganistan ve Hindistan Keşmir'inde Taliban ve benzeri örgütleri gözlemlediğinden şüpheli. ABD, Pakistan'ın 6 aylık yeni sivil hükümetine ISI üzerine daha fazla baskı yapması için zorluyordu.

Pakistan Başbakanı Yusuf Rıza Gilani, ISI'yı Temmuz ayında İçişleri Bakanlığına bağlamak istemiş, ancak ordunun tepkisinden çekindiği için bunu gerçekleştirememişti.


(CİHAN)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.