ABD'nin tartışmalı komutanlığı, Almanya'da!
ABD'nin Afrika'daki operasyonlarını yürütmekten sorumlu tartışmalı komutanlığı Africom, Afrika'daki bir üs yerine Almanya'nın Stuttgart kentinde faaliyetlerine başladı. General William Ward komutasında dün resmen çalışmaya başlayan Africom, ABD'nin daha önce üç komutanlığı tarafından paylaşılan Afrika'daki operasyonlarını tek çatı altında toplayacak.
Şubat 2007'de yaptığı bir konuşmada Africom'un kurulacağını açıklayan ABD Başkanı George Bush, komutanlığın merkezinin Afrika'da olacağını belirtmişti. Ancak başta Nijerya ve Güney Afrika Cumhuriyeti olmak üzere kara kıtanın bölgesel güçleri ABD'nin böyle bir karargah kurmasına sert bir dille itiraz etmişti. Şu ana kadar sadece Batı Afrika ülkelerinden Liberya'nın böyle bir üssü kabul edebileceğini belirttiği ifade ediliyor.
Uzmanlara göre Amerikan yönetimi, hem Afrika'da artan Çin etkisine karşı koymak ve hem de 2015 yılına kadar petrol ihtiyacının yüzde 25'ini Gine Körfezi'nden güvenli olarak karşılamak için bu güce ihtiyaç duyuyordu. Ancak bu yöndeki iddiaları reddeden Amerikalı yetkililer ise gücün temel fonksiyonunun hastalıklardan terörizme kıtanın daha istikrarını tehlikeye atacak her şey karşı koymak olduğunu öne sürüyor. Resmi açıklamalara göre güç, yarısı sivil toplam bin kişiden oluşacak ve bu rakam gelecek yıl nihai hedefi olan 1300 kişiye ulaşacak.
ABD daha önce Afrika'daki operasyonlarını, Kuzey ve kuzey doğu Afrika'dan sorumlu Merkez Komutanlığı (Centcom), diğer Afrika ülkelerinden sorumlu Avrupa Komutanlığı (Eucom) ve Madagaskar ve Hint Okyanusu'ndaki ada ülkelerden sorumlu Pasifik Komutanlığı (Pacom) yoluyla yürütüyordu.
ABD'nin kara kıtadaki tek askeri gücü Fransa ile ortak kullandığı Cibuti'de faaliyet gösteriyor. Halen Cibuti'deki Lemonier Üssü'nde bin 800 ABD askeri bulunuyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.