Pakistan da ABD ile anlaşma istiyor

Pakistan da ABD ile anlaşma istiyor
Hindistan - ABD nükleer anlaşması Pakistan'ı da harekete geçirdi

Amerikan Kongresi'nin ABD ile Hindistan arasında 30 yıl süren nükleer ambargoyu sona erdiren stratejik işbirliği anlaşmasını onaylamasının ardından, İslamabad hükümeti de benzer bir anlaşma talebinde bulundu. 

Pakistan Başbakanı Yusuf Rıza Gilani, "Şimdi Pakistan'ın da ABD ile sivil nükleer anlaşma isteme hakkı var. Ayrımcılık yapılmaması gerekiyor. Pakistan da böyle bir anlaşma için çabalayacak ve bence onlar da bizimle uzlaşmaları gerektiğini düşünecekler" dedi. 

Hindistan gibi nükleer güce sahip olan Pakistan, ABD Başkanı George W. Bush yönetiminin Yeni Delhi ile nükleer işbirliği çabalarına karşı çıkıyordu. Yeni Delhi ile Washington arasındaki anlaşma, Amerikalı girişimcilerin sivil amaçlı olarak Hindistan'a nükleer yakıt, nükleer teknoloji ve nükleer reaktör satabilmelerine olanak sağlıyor. Anlaşmaya göre, Birleşmiş Milletler denetçileri Hindistan'ın sivil amaçlı nükleer tesislerini kontrol edebilecek, ancak bu denetim ülkenin askeri amaçlı nükleer tesislerini kapsamayacak.

Nükleer Silahların Yayılmasını Önleme Antlaşması'nı imzalamayan Hindistan, 1974 yılında ilk nükleer denemesini yaptı. ABD o yıldan beri Hindistan'a nükleer alanda yasak uyguluyordu.

Hindistan ile Pakistan 1947'de İngiltere'den bağımsızlıklarını kazanmalarının ardından üç kez savaştı. Pakistan da ilk nükleer denemesini 1998 yılında yaptı. İki ülke arasındaki çekişmeler nedeniyle, taraflar bütün Asya'yı tehdit edebilecek düzeyde nükleer güce ulaştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.