Orta Asya turuna Türkmenistan'dan başlayan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Türkmenistan Devlet Başkanı Gurbangulu Berdimuhamedov, Sehil Türk şirketi tarafından inşa edilen 320 öğrenci kapasiteli anaokulunun açılışını yaptı.
Türkmen geleneğine göre okulun açılış töreni dua ile başladı. Türkmenistan Müftüsü Rövşen Allaberdiyev, iki ülke arasındaki ilişkilerin daha da geliştirilmesi için dua etti.
Erdoğan, burada yaptığı konuşmada, 320 çocuğa ileri standartlarda eğitim verebilecek modern bir anaokulunu açmış olmaktan mutluluk duyduğunu söyledi. ''Biz buradaki iş adamlarımızı, yatırımlarımızı, işçilerimizi ve onların ailelerini Türkiye ile Türkmenistan arasındaki bir dostluk, kardeşlik köprüsü olarak görüyoruz'' diyen Erdoğan, konuşmasında şunları dile getirdi:
''Türkiye ile Türkmenistan'ın ilişkileri ekonomik boyutla asla sınırlı kalamaz. Aynı dili konuşuyoruz, aynı kökenden geliyoruz. Ortak kültürü, gelenekleri, inancı paylaşıyoruz. Dolayısıyla bizim burada yatırım yapan şirketlerimizin sosyal sorumluluğu çok büyük. Burada hedefimiz sadece yatırımlarla değil, aynı zamanda sosyal projelerle de Türkmenistan'ın kalkınmasına, ilerlemesine katkı sağlamaktır. Açılışını yaptığımız anaokulu da bu sosyal sorumluluğun en güzel tezahürü olarak karşımıza çıkıyor. İstikbalimizi emanet ettiğimiz çocuklarımızın en iyi şartlarda eğitim almalarını sağlayan bu anaokulunu Devlet Başkanı Berdimuhamedov ile açmaktan büyük mutluluk duyuyorum.''
Konuşmaların ardından Erdoğan ve Berdimuhamedov, anaokulunun açılışını yaptı ve incelemelerde bulundu.
ERDOĞAN, BAĞIMSIZLIK ANITINA ÇELENK KOYDU
Başbakan Erdoğan, anaokulun açılışında sonra Türkmenistan İlk Devlet Başkanı Saparmurat Türkmenbaşı'nın türbesine ve Bağımsızlık Anıtı'na çelenk bıraktı. Bağımsızlık anıtına çelenk koyan Erdoğan daha sonra ikamet ettiği President Oteli'ne geçti. Otel'de şu saatlerde Erdoğan'ın katılımıyla Türkmen-Türk İş Konseyi yapılıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.