Japon Başbakan erken seçim istemiyor

Japon Başbakan erken seçim istemiyor
Japonya'nın yeni başbakanı Aso erken seçim istemiyor

Japonya'nın yeni Başbakanı Taro Aso, erken genel seçimi düşünmediğini, vakitnden önce yapılmasına da gerek olmadığını söyledi.

24 Eylül'de göreve başlayan Aso'nun Japon Temsilciler Meclisi için erken seçim çağrısı yapması bekleniyordu. İki meclisten oluşan Japon yasama sistemi partizan çekişmelerden dolayı iş yapamaz durumda. İktidardaki Liberal Demokrat Parti Temsilciler Meclisi'inde çoğunlu elinde bulundururken, Konsey Üyeleri Meclisi'nde ise muhalefetteki Demokrat Parti çoğunlukta. 

Aso, bugün yaptığı konuşmasında en büyük önceliklerinin ekonomideki belirsizliği gidermek olduğunu vurguladı. Hükümet, ekonomik krizden dolayı gündeme gelen ek bütçenin meclisten mümkün olduğunca çabuk geçmesini istiyor. 

Temsilciler Meclisi için bir sonraki seçimler Eylül 2009'da yapılacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.