Moldova'dan AB'ye rest!

Moldova'dan AB'ye rest!
Moldova: “Transdinyester'siz AB'ye girme niyetimiz yok”

Moldova Başbakan yardımcısı, Dışişleri ve Entegrasyon Bakanı Andrey Stratan, ülkesinin sınırları içerisindeki Rus halkının yoğun olarak yaşadığı ayrılıkçı bölge Trasndinyester olmadan Avrupa Birliği (AB)'ye girmeye niyetlerinin olmadığını söyledi. 

Stratan, yaptığı açıklamada "Transdinyester sol kıyımız ve oranın vatandaşları bizim vatandaşımız, Moldova'nın vatandaşıdır. Ortak politik, sosyal ve ekonomik alanlarda entegrasyon için elimizden geleni yapıyoruz" diye konuştu. Andrey Stratan, 300 bin Moldova pasaportlu vatandaşının yaşadığı, 40 binin üzerinde çalışanı olan, yaklaşık 7 bin öğrencisinin okuma burslarını karşılayan Moldova'nın, AB'ye Transdinyester'siz girmesinin mümkün olmayacağını belirtti. Stratan, Transdinyester sorununun ülkede oluşturulacak federalizasyon sistemi ile çözülmeyeceğini ifade etti.

Moldovalı bakan, "Benzer problemlere sahip diğer ülkelerin tecrübelerini inceledik, Transdinyester'e verilen otonomi seviyesi çok yüksek. Moldova çözüm sürecine katılan bütün ülkelere, evrakları paket olarak gönderdi" şeklinde konuştu. ABD, Ukrayna ve AB tarafından olumlu cevap gelmesine rağmen Rusya'dan bir ses çıkmadığını aktaran Stratan, 5 + 2 formatındaki görüşmelerin tekrar başlatılması için her türlü kapının açık olduğunu ekledi.

Andrey Stratan, Transdinyester'in başka ülkelerden etkilenmeden sorununu barışcıl bir yolla çözmesi gerektiğini anlattı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.