3 bin işçi işsiz kaldı

3 bin işçi işsiz kaldı
Rusya'da mali krizin ilk kurbanı 3 bin metal işçisi

Rusya'nın dev demir çelik şirketi Magnitogorsk Iron & Steel üretimi yüzde 15 düşürme kararı alınca 3 bin işçi açıkta kaldı. 30 bin işçinin çalıştığı şirkette üretimdeki düşüş nedeni ile 3 bin işçiye iş verilemeyeceği belirtildi. Şirket, işçileri işten atmadan alternatif çözüm üretmeye çalışıyor.

Magnitogorsk Demir Çelik Şirketi Başkan Yardımcısı Vladimir Shmakov, Kommersant'a yaptığı açıklamada, küresel mali krizin şirketlerinin yapısını etkilediğini belirtti. 

Shmakov, yaptığı açıklamada, «Metal fiyatlarında tüm dünya piyasalarında hızla düşüş yaşanıyor. Bu çerçevede daha fazla ihracat yapmak karlı değil. Bu yüzden şirketimiz de üretimi düşürme kararı aldı. Üretimde yüzde 15 azalmaya gidiyoruz. Elbette bunun sonucu olarak 30 bin işçimizden 3 binine iş imkanı veremiyoruz. Ancak yönetim bu işçiler için alternatif oluşturma çabası içinde.» dedi.

Rusya'nın diğer metal şirketi Novolipetsk Demir Çelik de Eylül ayından bu yana talepte önemli ölçüde azalma olduğunu, özellikle de ABD ve Avrupa piyasalarından gelen talebin hızla düştüğünü belirtti. Kommersant'a açıklamada bulunan Deutsche Bank analisti Olga Okuneva, yıl sonundan önce piyasalarda herhangi bir iyileşme beklemediğini kaydederek, «Rusya'nın dev metal şirketlerinde yüzde 20-25'lik bir üretim düşüşü gözleniyor.» tespitinde bulundu. Uzmanlar, özellikle metal sektöründeki durgunluğun bir kaç yıl alabileceği konusunda uyarı yapıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.