Kuzey Irak'ta şarbon salgını
Yayınlanma:
Kuzey Irak'ta 1980'lerden bu yana ilk salgın hastalık patlak verdi. 37 kişiye şarbon teşhisi konuldu.
Sağlık Bakanı Ziryan Othman, insanlarda ilk şarbon vakasının geçtiğimiz ay Dahuk bölgesinde tespit edildiğni, hastalığın hayvanlardan bulaştığını söyledi.
Iraklı bakan, şu ana kadar herhangi bir ölümle karşılaşılmadığını, şarbondan etkilenen hastalardan deri, akciğer ve iç organlarda ciddi rahatsızlıkların görüldüğünü belirtti.
Bazı çeşitleri insanlarda ölümcül olabilen şarbon, kimyasal silah olarak da kullanılabiliyor. Ancak Kuzey Irak'taki salgının hayvancılık kaynaklı olabileceği bildirildi.
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.