ABD'ye 'Terör' eleştrisi

ABD'ye 'Terör' eleştrisi
Japonya, ABD'nin teröre destek veren ülkeler listesinden Kuzey Kore'yi çıkarma kararını sert bir dille eleştirdi.

Kyodo ajansının haberine göre Maliye Bakanı Shoichi Nakagawa, yaptığı açıklamada, "Bu çok üzücü. Müttefik olarak, listeden çıkarmadan önce Japonya ile tam müzakere yapılmalıydı. Bu çok ayıp" dedi. 

Kuzey Kore, 1970 ve 1980'lerde ajan olarak eğitmek için Japon vatandaşlarını kaçırdığını kabul etmişti ve Japonlar, kaçırılan kişilerin tamamı belirlenmeden Kuzey Kore'ye ayrıcalık tanınmaması gerektiğini düşünüyor. 

ABD dün bütün nükleer tesislerinin denetlenmesi yönündeki Washington'ın taleplerini kabul etmesi nedeniyle Kuzey Kore'yi teröre destek veren ülkeler listesinden çıkardığını açıklamıştı. 

Öte yandan Japonya Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada, ABD Başkanı George Bush'un, kararın açıklanmasından önce Başbakan Taro Aso'yu arayarak ABD ve Kuzey Kore arasındaki müzakerelerin sonuçlarını bildirdiği belirtildi. Açıklamada, Bush'un Japonya'nın endişelerini anladığını ve çözüme yönelik taahhüdünü ilettiği kaydedildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.