ABD'li general hezimeti reddediyor!

ABD'li general hezimeti reddediyor!
Afganistan'daki NATO'ya bağlı Uluslararası Güvenlik Destek Gücü (ISAF) komutanı Amerikalı General David D. McKiernan, ülkede artan Taliban eylemleri yüzünden koalisyon güçlerinin savaşı kaybettiği fikrini reddetti.

Ancak militanları sıkıştırmak için daha fazla askeri güce ihtiyaç olduğunu da belirten McKiernan, Amerikan işgalinin başladığı 2001'den bu yana Taliban'ın Afgan otoritelerinden daha güçlü olduğu kaotik bir tablo çizdi. Amerikalı general, "Daha iyi bir yönetim ve ekonomik gelişme gerekliydi" dedi. 

Zaferi yalnızca askerlerin sağlayamayacağının altını çizen McKiernan, "Bu büyüklükte bir ülke, halk, coğrafya ve ayaklanma için Afganistan'ın her yerine yeterli güvenlik gücüne sahip değiliz. Daha fazla katkıya ihtiyacımız var" itirafında bulundu. 

Mc Kiernan, sonunda Afgan halkının kazanacağına inandığını, ancak bunun istedikleri gibi düzgün ve hızlı olmayabileceğini vurguladı.

Taliban rejiminin devrildiği 2001'den bu yana en kanlı saldırılara sahne olan Afganistan'da, bu yılın başından beri meydana gelen şiddet olaylarında çoğu militan olmak üzere 4 bin 800'den fazla kişi öldü. Afganistan'da 32 bini Amerikan askeri olmak üzere 65 bin kişilik bir uluslararası güç bulunuyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.