Amerikalı iktisatçı, Nobel Ödülü'nün sahibi oldu

Amerikalı iktisatçı, Nobel Ödülü'nün sahibi oldu
İsveç'in başkenti Stockholm'de toplanan Akademi, Amerikalı ekonomist Paul Krugman'in 2008 yılı Ekonomi Nobel Ödülü'nü almaya hak kazandığı açıkladı. Geçen yıl da Nobel Ekonomi Ödülü ABD'li ekonomistler Leonid Hurwicz, Eric Maskin ve Roger Mye

New York Times'da köşe yazıları da yazan Krugman, küresel ticaret konularında dünyanın önde gelen iktisatçılardan birisi olarak niteleniyor. Amerikan Princeton Üniversitesi'nde ekonomi ve uluslararası ilişkiler bölümünde profesör olarak görevli olan Krugman'ın, "Ticari modellerin analizi ve kuruluşların ekonomik faaliyetleri" konusunda yaptığı çalışmalardan dolayı bu ödülü aldığı belirtildi. Ödülü alınca ne hissettiği sorulunca, Krugman, "Hemen bir duş aldım ve konferans salonuna gittim. Daha sonra eşimi ve anne babamı aradım" dedi. 

Nobel Ekonomi Ödülleri 1968 yılından beri veriliyor. İsveç Merkez Bankası (Riksbank), o yıllarda Nobel Ödülü'nün kurucusu Alfred Nobel adına bu ödülleri verme kararı almıştı. Bu daldaki ilk ödül de 1969 yılında Norveçli ekonomist Ragnar Frisch ve Hollandalı Jan Tinbergen'e verilmişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.