Suriye yıllar sonra Irak'a büyükelçi atadı

Suriye yıllar sonra Irak'a büyükelçi atadı
Suriye'nin Irak'a yıllar sonra büyükelçi atadığı bildirildi.

Irak Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada, Suriye'nin Bağdat'a gönderdiği Büyükelçi Nevaf Abud El Şeyh Faris'in, Dışişleri Bakanı Hoşyar Zebari tarafından kabul edildiği kaydedildi. 
 
Açıklamaya göre Zebari, kabulde, iki ülke arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve geliştirilmesi; işbirliği konusunda yeni bir safhaya geçilmesi arzusunu dile getirdi. 
 
Suriye, Irak'ta geçen yıl büyükelçilik açmıştı. İki ülke arasındaki ilişkiler, 1960'lı yıllarda Baas partileri içindeki rakip grupların her iki ülkede iktidara gelmesinden bu yana gergindi. Suriye'nin Saddam Hüseyin'in 1979'da Irak Devlet Başkanı olmasından bu yana bu ülkede büyükelçisi bulunmuyor.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.