1 milyar aç'ın umudu Türkiye
Dünya genelinde 900 milyon insan açlığa bağlı olarak ölümle burun buruna yaşıyor. Birleşmiş Milletler (BM) Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) verilerine göre her yıl binlerce çocuk açlıktan hayatını kaybediyor. 7 milyar kişinin yaşadığı Dünya'da yaklaşık 1 milyar kişinin açlıktan ölme riski bulunmasını ülkeler görmezden geliyor. Açlıktan kırılan yardıma muhtaç insanlar, Türkiye'den gelecek yardımları bekliyor.
Küresel ekonomik krize bağlı olarak gıda fiyatlarında artış olması, kaynakların adaletsiz bölüşümü, dikkatsiz kullanımı ve hızlı nüfus artışı gelişmemiş ülkelerdeki açlığı artırıyor. Ülkelerinin ekonomik düzeylerinin düşüklüğü sebebiyle bir milyara yakın insan, gıda yardımı bekliyor. Yiyecek bir şey bulamayan insanlar, ölümle birlikte yaşıyor. Dünya Gıda Günü'nde yapılan sağlıklı, mutlu ve barış içinde yaşanabilir dünya için ülkelerin açlık ve yetersiz beslenmeye karşı ortak çaba gösterilme ve açlık sınırının altında yaşayan insanlara yardım etme çağrıları sonuçsuz kaldı. Bir kuru ekmeğe bile razı olan yüzbinlerce kişi, Türk halkından yardım bekliyor.
Dünya genelinde açlığın arttığı son aylarda Türk yardım dernekleri kıtlıkla mücadele eden insanlara ulaşmak için çalışmalarını sürdürüyor. Kimse Yok Mu, İnsani Yardım Vakfı (İHH) ve Deniz Feneri Derneği yetkilileri, bağış miktarlarına göre yardım faaliyetinde bulunduklarına dikkat çekiyor. Dernek yetkilileri, Türk halkından gelecek yardımları ve bağışları ihtiyaç sahibi bölgelere göndereceklerini belirtiyor. Kimse Yok Mu Derneği Samsun Şube Başkanı Cemil Başbay, 20 ülkeye insani yardım gönderdiklerini belirterek, "Yardıma muhtaç herkese ulaşmaya çalışıyoruz. Açlıkla mücadele eden ülkelere yönelik gıda yardımı gönderme çalışmamız var. Toplumumuzdan bağışlar ne kadar çabuk ve fazla gelirse araçlarımız bölgeye o kadar hızlı ve yüklü ulaşacaktır." dedi.
Dünya Gıda Günü'nde bu yıl dikkat çekilen konu da iklim değişikliğinin tarıma, gıda üretimine olumsuz etkisi. Araştırmalara göre, küresel ısınmayla birlikte sayıları artan şiddetli doğal afetler, dünyanın gıda üretimi üzerinde olumsuz etkilerde bulunacak. Gıda ve açlık konusunda açıklama yapan Samsun Tarım İl Müdürlüğü Kontrol Şube Müdürü Cihan Eroğul, tarımın küresel sera gazı boşaltımına etkisi bulunduğunu söyledi. Tarımsal üretimde çevreye daha dost üretim yöntemleri kullanılarak daha fazla sayıda insanın beslenebileceğini dile getiren Eroğul, "Gıda güvenliğini sağlama yanında iklim değişikliğinin olumsuz etkileri de azaltabiliriz. Bunların sağlanması için kısa, orta ve uzun vadeli önlemler birleştirilmelidir. Bu ise, sadece bireysel değil ancak uluslararası toplumun ortak çabalarıyla gerçekleştirilebilir. İnsanlığın her yıl yapılan acil önlem çağrılarına duyarsız kalmaması, uluslararası örgütlerin iyi niyetli girişimlerinin desteklemesi, açlığın azaltılması ve en fakir ve çok etkilenen kesimlere destek olunması için küresel anlamda koordinasyon ve işbirliği sağlanmalıdır." ifadelerini kullandı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.