İşte Bush’un İran için son önerisi

İşte Bush’un İran için son önerisi
Kasım ayındaki başkanlık seçimlerinden sonra Ocak 2009’da koltuğunu yeni başkana devredecek olan ABD Başkanı George Bush’un Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad’a gizli bir mektup gönderdiği iddia edildi.

GOLAN’A KARŞILIK İRAN’LA İLİŞKİLERİN KESİLMESİ
Kuveyt’te yayınlanan el-Ceride gazetesinin yayınladığı habere göre, Bush’un Filistin Devlet Başkanı Mahmut Abbas’a Esad’a verilmek üzere bir mektup yazdığı ve mektupta “Golan tepeleri karşılığında, Suriye’nin İran ile olan müttefikliğini sona erdirmesi’ çağrısı yaptığı bildirildi. 

Bush’un mektubu gizli tuttuğu ve bu yüzden direk Esad’a göndermek yerine, Mahmut Abbas’ı aracı kullandığı belirtilirken, mektupta, Golan tepelerinin Suriye’ye geri verilmesi karşılığında bu ülkenin İran’la olan ilişkilerini tamamen kesmesi isteniyor. 

SEÇİMLERDEN ÖNCE HALLETMEK İSTİYORMUŞ
Mektupta, Bush’un, Ortadoğu’da barışın, başkanlık seçimleri öncesinde bitirilmesi için öneride bulunduğu ve bölgeye barış getirdikten sonra Beyaz Saray’ı terk etmek istediğini söylediği kaydedildi. 
Mektubun, Abbas’ın Şam ziyareti öncesi verildiği ve Amerikan büyükelçiliğinin bile haberdar edilmediği de öne sürüldü.

(habervaktim.com – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.