İlk istasyon 2008'de

İlk istasyon 2008'de
İran: Buşehr istasyonu 2008'de çalışmaya başlayacak.

İran yönetimi, ilk nükleer güç istasyonunun 2008 yılı ortalarında çalışmaya başlayacağını duyurdu. İran dışişleri Bakanı Manuçeh Muttaki, Rusya'nın ikinci kez nükleer yakın teslim etmesinden iki gün sonra yaptığı açıklamada Buşehr istasyonun önüzümüdeki ay yarım kapasite ile çalışmaya başlayacağını söyledi.

Rusya ve Amerikan yönetimleri, İran'ın sorunlu uranyum zenginleştirme programını kapatma konusunda İran'ı ikna etmek için başvurdukları yeni bir yöntem çerçevesinde İran'a nükleer yakıt göndermeyi kararlaştırmışlardı. Moskova da 17 Aralık'ta İran'ın Buşehr istasyonuna 80 ton nükleer yakıt göndermişti. İkinci teslimat ise 11 gün sonra yapılmıştı. Buşehr'deki istasyonu yöneten Rus şirketi Atomstroiexport'in Başkanı, santralin ancak 2008 sonuna doğru çalışmaya başlayabileceğini söylemişti.

Ancak bugün Tahran'da düzenlediği haftalık basın toplantısında konuşan Manuçehr Muttaki, Buşehr'in yarım kapasiteyle 2008 yazında çalışmaya başlayacağını söyledi.

öte yandan İran, bugün ayrıca kendi teknolojisiyle kurmayı planladığı ilk nükleer santralının inşasına başladığını da duyurdu. İran Enerji Bakanı Perviz Fettah, yeni santralın inşasına Irak sınırında yer alan Huzistan eyaletinin Darhovin bölgesinde başlandığını duyurdu. Enerji Bakanı, teknik açıdan nükleer santral yapabilecek kapasiteye sahip olduklarını ve yeni santralın tamamen İranlı mühendislerce yapılacağını kaydetti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.