Çin Pakistan'a iki nükleer santral kuracak

Çin Pakistan'a iki nükleer santral kuracak
Pakistan Devlet Başkanı Asıf Ali Zerdari'nin kısa süre önce Çin'e yaptığı gezi olumlu karşılanırken, Pekin'in Pakistan'da 2 nükleer santralin yapımına destek vereceği kaydedildi.

Pakistan Dışişleri Bakanı Şah Mahmud Kureyşi, Zerdari'nin dün biten Çin gezisinin ardından yaptığı basın toplantısında, Çin'in bir mega baraj ve hidro-elektrik yapımına yardım edeceğini, bunun Pekin'deki resmi ziyaret sırasında imzalanan 12 anlaşmadan biri olduğunu söyledi.

Çin'in, başkent İslamabad'ın 125 mil güney batısındaki bölgede nükleer enerji yapımına yardım ettiği biliniyor. İkinci nükleer santralin çalışmasının devam ettiği ve 2011 yılında bitirileceği ifade edildi.

Kureyşi, konuşmasında Pakistan'ın söz konusu iki nükleer santralin tamamlanmasıyla 680 megavat elektrik elde edeceğini belirtti. Kureyşi ayrıca Zerdari'nin, Pakistan-Çin ekonomik bütünleşmesini geliştirmek maksadıyla Çin'i 3 ayda bir ziyaret etmeyi planladığını da dile getirdi.

Çin ile Pakistan'ın geçmişte zor şartlarda sivil nükleer enerji alanında işbirliği yaptığını ve bunu gelecekte de sürdüreceğini kaydeden Kureyşi, Pakistan'ın sorumlu bir ülke olarak, uluslararası anlaşmalarda verdiği sözde duracağını vurguladı.

Çin-Pakistan yakınlaşması, komşu Hindistan'ı endişelendiriyor. Pakistan'ın nükleer alanında Çin'e yakınlaşmasını, dev rakibi Hindistan ile yaptığı anlaşma tetiklemişti. Anlaşmada ilk defa 30 yıldan beri Washington, Yeni Delhi'ye sivil nükleer teknolojiyi satma kapısını açmıştı.

Çin'in resmi rakamlarına göre, iki ülke arasındaki ticaret hacmi ilk 8 ayda geçen yıla oranla yüzde 6,3 artarak 4 milyar dolar oldu. Çin'in Pakistan'dan yaptığı ithalat yüzde 11,6 oranında azalırken, Pekin'in Yeni Delhi ile ticareti yüzde 59,1 artış gösterdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.