'Daha az Filistinli öldürdük'

'Daha az Filistinli öldürdük'
2007'de İsrail saldırılarında 373 kişi hayatını kaybederken, Filistin direnişi dolayısıyla öldürülen İsrailli sayısı sadece 13. İsrail, 2007'de Filistinlilere ait 69 evi buldozerlerle yıktı ve daha fazla Yahudi yerleşim yeri kurdu.

B’TSELEM AçIKLADI
İsrailli insan hakları kuruluşu B’Tselem, 2007 yılında İsrail tarafından öldürülen Filistinli sayısında düşüş olduğunu açıkladı. Ancak İsrail tarafından desteklenen El Fetih HAMAS kavgasında ölenlerin sayısı da göz önünde bulundurulduğunda, bu yıl öldürülen Filistinli sayısı kat be kat artış gösteriyor.

CİNAYET AZALDI, HAK İHLALLERİ ARTTI
İsrail'in 2007 yılında Filistinlilere yönelik işlediği cinayet ve hak ihlallerini rapor haline getiren İsrailli B’Tselem, önceki yıllara göre 2007 yılında öldürülen Filistinli ve İsrailli sayısında düşüş olduğunu bildirdi. Raporda, İsrail tarafından işlenen cinayetlerin bu yıl azalma göstermesine rağmen, işgal edilmiş topraklardaki hak ihlallerinin daha da arttığı belirtildi.

YARGISIZ TUTUKLAMALARDA ARTIŞ
B’Tselem’in hazırlamış olduğu rapora göre işgal edilmiş topraklarda gerçekleşen cinayetler ve hak ihlalleri şöyle gerçekleşti: 2007 yılında mahkeme karşısına çıkarılmadan İsrail tarafından tutuklanan Filistinli sayısı yüzde 13 artış gösterdi. Bu yıl içerisinde tutuklanan Filistinli sayısı da 830 olarak görüldü.

YAHUDİ YERLEŞİM BİRİMLERİ ARTTI
İşgal edilmiş topraklarda bu yıl Yahudi yerleşim birimlerinde yüzde 4,5 artış olurken, söz verilmesine rağmen Filistinlilerin seyahat özgürlüğü daha da kısıtlandı. İsrail bu yıl da, binlerce Filistinli ailenin bir araya gelmesini engelledi.

DAHA FAZLA EV YIKILDI
Doğu Küdus’te bı yıl İsrail tarafından buldozerlerle yıkılan evlerin sayısı yüzde 38 artış gösterdi. Yıkılan ev sayısı da 69 oldu. Batı Şeria’daki su paylaşımı konusunda Filistinliler yine sınırlamalarla karşılaştı.

SİVİL öLüMLERİ
İsrail, 2007 yılında da güvenlik konularını gerekçe göstererek, hukuka aykırı bir şekilde Yahudi yerleşim birimleri açmaya devam ederken el koyduğu Filistinlilerin toprakları için de tazminat ödemedi. 2007 yılında 290’ı Gazze’de 83’ü Batı Şeria’da olmak üzere 373 Filistinli İsrail saldırılarında hayatını kaybetti. öldürülen Filistinlilerin yüzde 35’ini siviller oluştururken, yüzde 65’ini de Filistin direnişi sağlayan HAMAS ve diğer grup üyelerinden oluştu.

SADECE 13 İSRAİLLİ öLDü
Bir önceki yılla karşılaştırıldığında, İsrail’in bu yıl öldürdüğü Filistinli sayısında düşüş gözleniyor. 2006 yılında öldürülen 657 Filistinlinin yüzde 54’ünü siviller oluştururken bunların sayısı da 348 olarak belirlendi. Bu yıl öldürülen İsrailli sayısı ise sadece 13 olarak kaydedildi.
B’Tselem’in hazırladığı raporda, Filistinlilerin İsrail işgalinden kaynaklanan yaşam standartları bu yıl daha da geriledi. Raporda Filistinlilerin gıda ve gaz ambargosuna tabi tutulduğu belirtilerek, İsrail tarafından inşa edilen kontrol noktalarının sayısında da artış olduğu belirtildi.

(Mehmet Nedim Aslan – habervaktim)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.