Nükleer atak

Nükleer atak
İran, Uluslar arası Atom Enerjisi Kurumu'nun gözetiminde Mısır'la nükleer teknolojisini paylaşmak istediğini söyledi.

Uranyum zenginleştirme programı nedeniyle Batılı devletler tarafından tehdit edilen İran, bir yandan Uluslar arası Atom Enerjisi Kurumu ile işbirliğine giderken, öte yandan nükleer çalışmalarını üçüncü ülkelerle de paylaşabileceğini bildiriyor.

IAEA GöZETİMİNDE NüKLEER İŞBİRLİĞİ
Geçen hafta Mısır’ı ziyaret eden İran dini lideri Ali Hamaney’in temsilcisi ve İran’ın eski nükleer müzakerecisi Ali Laricani, Kahire’nin isteği üzerine bu ülkeyle nükleer işbirliğine gidebileceklerini söyledi. Laricani, Mısır’la gerçekleştirilecek nükleer işbirliğinin de Uluslar arası Atom Enerjisi Kurumu’nun izniyle yapılabileceğini sözlerine ekledi.

“BATI İRAN’I NüKLEER Güç OLARAK KABUL ETMELİ”
İran’ın Mısır’la her türlü nükleer teknolojiyi paylaşmayı kabul edeceğini belirten Laricani, iki ülkenin Ortadoğu’da istikrarın sağlanması konusunda da işbirliği yapması gerektiğini kaydetti. Amerika ve Batı’nın İran’ın nükleer teknolojiye sahip olduğunu kabul etmesi gerektiğinin altını çizen Laricani, Mısır’la olan ilişkilerine sadece stratejik olarak bakmadıklarını, iki ülkenin tarihsel ve dinsel bir kardeşlik bağı olduğunu söyledi.

MISIR’IN TAVRI ABD’YE BAĞLI
önceki ay, nükleer enerjiye geçmek için girişim başlatacağını açıklayan Mısır’ın İran’ın bu teklifine sıcak bakıp bakmayacağı ise ABD ve Batılı devletlerle olan ilişkileri belirleyecek. Zira, Mısır ABD’nin Arap dünyasındaki en büyük müttefiklerinden biri olarak görülüyor ve her yıl milyarlarca dolar silah yardımı alıyor.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.