'Ayağını denk al'
Rusya'nın Doğu Avrupa'daki tek müttefiki olan Belarus, yakında ABD’nin Minsk Büyükelçisi’ni kovabilir. Belarus Devlet Başkanı Alexander Lukashenko, Bush yönetiminin Belarus’a yeni yaptırımlar uygulaması halinde, ABD’nin Minsk Büyükleçisi’ni kovacağını bildirdi.
İLK İŞ BüYüKELçİ’Yİ KOVMAK OLACAK
Amerika’nın Minsk Büyükelçisi Karen Stewart’ın Washington’un Belaruz üzerindeki yaptırımları artırabileceği şeklindeki sözlerinin ardından bir açıklama yapan Lukashenko, “Bize karşı yapılacak yaptırımlara bizde aynı şekilde karşılık vereceğiz. Bunlardan ilk de Amerikan Büyükelçisi’ni kovmok olacak” dedi.
DOLAR YERİNE BAŞKA PARA BİRİMİ
Lukashenko, Belarus’un uluslar arası ticarette kullandığı Amerikan doları yerine başka bir para birimine de geçeceği tehdidinde de bulundu.Belarus’u Avrupa’daki “son diktatörlük” olarak lanse eden Washington yönetimi, daha önce Lukashenko’ya Washington yasağı koyarken, Amerikalı iş adamlarının Belarus’la ticaret yapmasına da yasak koymuştu.
LUKASHENKO NEYLE SUçLANIYOR?
Lukashenko’yu muhalefete baskı yapmak ve insan hakları ihlalleri işlemekle suçlayan Amerika ve Avrupa devletleri, Ukrayna ve Gürcistan’da gerçekleştirilen renkli devrimlerin Belarus’ta henüz gerçekleşmemesini, Lukashenko’nun muhalefeti bastırmasına bağlıyor.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.