Nepal Hindistan'a açıldı

Nepal Hindistan'a açıldı
Nepal hükümeti hidroelektrik sektörünü yabancı şirketlere açtı.

Nepal ekonomisinin orta direği olan hidroelektrik santrallerine yabancı yatırım izin veren yasa, dün Bakanlar Kurulu tarafından onaylandı.

Karar, bir yıldır iki elektrik santrali ihalelisinin onayını bekleyen Hintli şirketlere büyük bir ümit kaynağı oldu. Nepal Su Kaynakları bakanlığı tarafından ihaleye çıkarılan 402-MW Arun-III ve 300-MW Upper Karnali projelerine dokuz Hint şirketi başvuruda bulunmuştu. Her iki proje için de en yüksek rakam Haydarabat merkezli GMR şirketi tarafından önerilmiş ve Nepal Su kaynakları bakanlığınca kabul edilmişti.

Ancak Nepal Parlamento Komisyonu'nun, her iki projenin ayni şirkete verilmemesi yönünde verdiği karar sonrasında ihale sonuçları askıya alınmıştı. Ayrıca parlamento komisyonu, ihale şartlarına ülkeye bedava elektrik vermek gibi şartlarda eklenmesini önerdi. Yeni süreçte şirketlerin santralden Nepal'a vereceği bedava elektrik miktarı ihale kriterlerinden biri olacak.

Bu ay Federal Cumhuriyet sistemine geçen Nepal'da, yeni ihale sürecinde yerel hükümetlerin dahi söz hakkinin olması, ihaleyi daha da geciktireceği düşünülüyor. Nepal'ın elektrik sektörünü iyi fırsat olarak bilen Hintli şirketlerinin ise ihaleye yeni başvurularda bulunması bekleniyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.