İsrail işkencesi öldürdü

İsrail işkencesi öldürdü
İsrail hapishanesinde gördüğü işkence sonucu hayatını kaybeden 21 yaşındaki Filistinli için hiçbir açıklama yapılmadı.

Tutuklu tuttuğu Filistinlilere işkence yapan İsrail’de dün yine bir Filistinli hayatını kaybetti. Cenin yakınlarındaki Kabatia kentinde İslami Cihat üyesi olduğu belirtilen 21 yaşındaki Fadi Abdullatif Rob’un gördüğü işkence sebebiyle hayatın kaybettiği açıklandı.

HAPİSTEYKEN öLENLERİN SAYISI BEŞE çIKTI
Filistin İnsan Hakları Merkezi’nden yapılan açıklamada, 28 Aralık 2007 tarihinde İsrail’in Jalbou hapishanesinde hayatını kaybeden 21 yaşındaki Fadi Abdüllatif ile birlikte bu yıl işkenceyle öldürülen Filistinli tutuklu sayısının beşe çıktığı kaydedildi.

ANCAK öLDüĞü GüN KLİNİĞE KALDIRILDI
Gördüğü fiziki ve psikolojik işkenceyle hastalanan 21 yaşındaki Fadi’nin ancak öldüğü gün cezaevi kliniğine yatırıldığı, ölüm nedeni hakkında İsrailli yetkililerin hiçbir açıklama yapmadığı bildirildi.

BM’NİN KARARLARINA AYKIRI DAVRANIŞ
Birleşmiş Milletler’in mahkumlara karşı muameleyi belirleyen kararnamelerine karşı bir politikayla cezaevinde işkence uygulayan İsrail’in cezaevlerinde hukuka aykırılık olduğunu bildiren açıklamada, hayatını kaybeden Fadi Abdüllatif Rob’un ölüm nedeninin açıklanması istendi. Kızılhaç örgütünün mahkumların sağlık durumunu incelemesi gerektiğini bildiren açıklamada, sağlık koşulları kötüye giden Filistinlilerin bir an önce tedavi altına alınması çağrısında bulunuldu.

(habervaktim)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.