AB'nin yeni başkanı: Slovenya

AB'nin yeni başkanı: Slovenya
Slovenya, bugün itibariyle AB dönem başkanlığını Portekiz'den devraldı.

Slovenya'nın dönem başkanlığı 6 ay sürecek ve daha sonra Fransa tarafından devralınacak.

Eski Yugoslavya cumhuriyetlerinden olan ülkenin Dışişleri Bakanı Dimitri Rupe'nin hükümetin internet sayfasında yer alan açıklamasında, Batı Balkan bölgesi ülkelerine "Avrupa perspektifinin garanti edilmesi gerektiğini" belirtti. Rupel, "Avrupa'nın, 20'nci yüzyıl sonundaki gelişmelerden etkilenen bu bölgesinin istikrarlı hale gelmesi için bizim yapacağımız katkı bu olacak" dedi.

Slovenya'nın önündeki önemli işlerden biri de, başarısızlığa uğrayan AB Anayasası'nın yerine benimsenen Lizbon Antlaşması'nın üye ülkelerin iç hukuk onay sürecinden geçmesi. Slovenya, antlaşmayı bu ay içerisinde onaylamayı planlıyor. Başbakan Janez Jansa, bu konuda yaptığı bir açıklamasında, "Slovenya, Lizbon Antlaşmasının imzalanmasından sonra AB'nin etkili bir işlevselliğe sahip olacağını göstermek istiyor" dedi.

Slovenya ve Avrupa Komisyonu yetkilileri, AB ile ilgili çalışmaları gözden geçirmek üzere 8 ocakta, başkent Lubyana yakınlarındaki Pri Kranju köyünde bir araya gelecek.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.