Dünya liderleri Obama'yı kutladı

Dünya liderleri Obama'yı kutladı
Demokrat Parti'nin adayı Barack Obama, iki yıllık 'sıradışı' çalışmalarının meyvesini aldı ve ülkesinin 44. Başkanı seçildi. 47 yaşındaki Obama, ABD'nin ilk siyahi Başkanı. Obama'yı ilk kutlayan liderler arasında Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy de

Demokrat Parti'nin adayı Barack Obama, iki yıllık 'sıradışı' çalışmalarının meyvesini aldı ve ülkesinin 44. Başkanı seçildi. 47 yaşındaki Obama, ABD'nin ilk siyahi Başkanı. Obama'yı ilk kutlayan lider Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy oldu



Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy: "Obama'nın üstün başarısı olağanüstü seçim kampanyasını taçlandırdı. Amerikan halkı sizi seçerek değişimi, açılmayı ve iyimserliği tercih etti. Karışıklıklar içindeki dünyada, Amerikan değerlerine inanan halk, geleceğe ve gelişime olan inançlarını gösterdi. Fransa ve Avrupa, dünya barışına uzanan yolda yeni bir güç umudu buldu" 



Afganistan Devlet Başkanı Hamid Karzai: "Amerikan halkını bu çok büyük kararından dolayı kutluyorum. ABD'nin bu yeni yönetiminin, insanoğlunun en büyük endişelerini dikkate almayı, aynı seçim kampanyasında olduğu gibi ırk ve renk ayrımı yapmamayı ve benzer değerleri bütün dünyaya er ya da geç yayabilmesini ümit ediyorum. Umut ediyorum ki Obama'nın gelişi Afganistan'a da barışı getirir"



Kenya Cumhurbaşkanı Mwai Kibaki: "Kenya halkı olarak Obama'nın Kenya kökleriyle gurur duyuyoruz. Obama'nın seçim galibiyeti sadece dünyadaki milyonlarca insana ilham vermekle kalmayacak, Kenya'da da özel bir rezonans hissedilecek" 



Kanada Başbakanı Stephen Harper: "Yeni Başkan ile görüşmeyi ve Kanada ile ABD arasındaki özel bağları daha da güçlendirmeyi umuyorum. Haftalar ve aylar içinde Kanadalı yetkililer ile diplomatlar, Amerikalı meslektaşlarıyla daha yakından çalışıyor olacaklar. Obama kabinesiyle güçlü bir ilişki bina etmek istiyoruz" 



Japonya Başbakanı Taro Aso: "Dünyada şu sıralar zor durumlar yaşanırken, ABD'nin Obama liderliğinde mükemmel yönetileceğine eminim. Obama'nın uluslar arası toplumla daha fazla işbirliği içinde olacağına eminim. Asya-Pasifik bölgesinde Japonya-ABD ittifakı bölgenin barış ve istikrarı için önemlidir. Çevre, terör ve ekonomi gibi konularda Obama ile ilişkileri güçlendireceğim" 



Yeni Zelanda Başbakanı Helen Clark: "Yeni Obama yönetimiyle birlikte çalışmak istiyoruz. Obama, uluslararası topluluğun birçok zorlukla karşı karşıya olduğu bir dönemde başkanlık koltuğuna oturdu" 



Güney Afrika Cumhurbaşkanı Kgalema Motlanthe: "Sizin başarınızla gurur duyan Afrika, sizinle güçlenecek ilişkilerin meyvelerini görebilir ve daha yaşanabilir bir dünya kurmak için üst düzeylerde temaslar gerçekleşebilir. Yoksulluk ve gelişmemişlik içinde kıvranan Afrika'ya ABD'deki hükümetin daha fazla odaklanacağını umut ediyoruz"

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.