ABD'den toprak talebi

ABD'den toprak talebi
Atalarının 150 yıl önce ABD ile imzaladığı anlaşmaları feshettiklerini açıklayan Lakota kabilesi (Siyular), ABD hükümetinden toprak talebinde bulundu.

Oturan Boğa ve çılgın At gibi büyük kabile şeflerinin mensup olduğu Lakota kabilesinin temsilcisi Russel Means, ''ABD'den yaklaşık 24,3 milyon hektar toprağın mülkiyetini almak için talepte bulunduk'' dedi.
Means, bu taleple, gelecekte bu topraklardan çıkarılmalarını, bölgedeki ormanların işletilmesini ve suyun kullanılmasını engellemek istediklerini söyledi.

ABD Dışişleri Bakanlığına 2 hafta önce gönderdikleri mesajda, Amerikan Federal Hükümetiyle bazıları 150 yıl kadar önce imzalanan anlaşmalardan tek taraflı olarak çekildiklerini ve bağımsızlık ilan ettiklerini açıkladıklarını hatırlatan Means, ''mesajımızda, ABD Dışişleri Bakanlığının iyi niyetle hareket etmemesi halinde toprak talebinde bulunacağımızı belirtmiştik'' dedi.

Means, ''şimdi harekete geçtik, çünkü 2 haftadır hükümetten hiç kimse bizimle temasa geçmedi. Başkanın tatilde olduğunu biliyorum, ama o hep tatilde zaten'' dedi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.