Iraklı asker 2 Amerikan askerini öldürdü

Iraklı asker 2 Amerikan askerini öldürdü
Irak'ın kuzeyindeki Musul'da Iraklı bir asker, Amerikalı 2 askeri öldürürken 3'ünü de yaraladı.

Olayda Iraklı bir çevirmen de yaralandı. ABD ordusu, Iraklı askerin neden ateş açtığını bilmediklerini söylerken Iraklı yetkililer, Reuters'e yaptığı açıklamada, ateş açan askerin örgüt bağlantısı olduğunu söyledi.

Olay, Amerikalı ve Iraklı askerlerin, askeri bir nokta kurma çalışması sırasında meydana geldi. ABD'nin Irak'ı işgal ettiği 2003'ten bu yana ilk kez böyle bir olay yaşandı. Olay karşısında Iraklı askeri yetkililer, Musul bölgesini kontrol eden birliğe, asker alımını sıkı bir şekilde kontrol etme kararı aldı. Ayrıca Iraklı yetkililer, varolan askerlerin geçmişini sıkı bir şekilde araştırmaya başladı.

Irak Ordusu İkinci Bölüm Tuğgenerali Mutaa El-Khazraci, Reuters'e, olayın Musul'un 390 kilometre batısındaki Hermat'ta yaşandığını aktardı. El-Khazraci, "Silahlı kişiler saldırı düzenlemiş. Asker de durumda yararlanıp iki Amerikalı askeri öldürmüş. Bu askerin örgüt bağlantısı var." dedi. Aynı birimde görevli Tuğgeneral Nur El-Din Hüseyin, "Olay kaza değil. Bilerek olmuş." şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.