Endonezya deprem

Endonezya deprem
Endonezya nın doğusunda dün meydana gelen Richter ölçeğine göre 6,7 büyüklüğündeki depremde 3 kişi öldü, 45 kişi yaralandı.

Sağlık Bakanlığı Sözcüsü Rüstem Pakaya, merkez üssü Sumbawa adasındaki Raba şehrinden 44 kilometre uzaklıkta ve denizin 30 kilometre altında olan deprem nedeniyle, Dompu ve Bima bölgelerinde çok sayıda binanın çöktüğünü söyledi. Pakaya, hasar tespit ekibinin bölgeye gittiğini, acil yardım malzemelerinin Sumbawa adasına gönderilmesine başlandığını kaydetti. Raba daki polis yetkilisi Agung Prasetyo ise 30 saniye kadar süren depremin ardından panikleyen insanların tamamının evlerini terk ettiğini ifade etti. Resmi haber ajansı Antara da yer alan bir haberde de onlarca binanın yıkıldığı ya da hasara uğradığı belirtildi. Dompu daki hastane yetkilileri, en az 20 evin tamamen çöktüğünü aktardı. El Shinta radyosu ise Bima da 100 evin oturulamaz hale geldiğini, halkın tsunami tehlikesinden dolayı yüksek yerlere panik içinde kaçtığını duyurdu. Depremin meydana geldiği bölge, geçmişte ölümcül felaketlere sahne olmuştu. 1815 yılında Sumbawa daki Tambora yanardağı patlamış, binlerce insan yaşamını yitirmişti. 1992 deki depremin ardından meydana gelen tsunami ise 2 bin den fazla insanın hayatını kaybetmesine neden olmuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.