Mormon Romney, Bin Ladin ve Bush
BUSH TAKTİĞİ Amerika’daki 2004 başkanlık seçimlerine damgasını vuran faktörlerden biri olan Usame Bin Ladin yeniden sahnede. 2004’teki stratejisini Irak’taki sözde nükleer silahlar ve Usame Bin Ladin üzerine kurarak seçim kazanan Başkan Bush’tan sonra, 2008 seçimlerinin Cumhuriyetçi adaylarından Mormon tarikatı üyesi Mitt Romney de aynı taktiği izlemeye başladı.
“BİN LADİN’İ ÖLÜ YA DA DİRİ İSTİYORUM” DEDİ
Massachusetts Senatörü ve Cumhuriyetçi Parti başkan adaylarından Mitt Romney, dış politika stratejisini açıklarken, Bush’un 11 Eylül saldırılarından sonra söylediği ve daha sonra pişman olduğu gaflarından “Bin Ladin’i ölü ya da diri istiyorum” sözlerini tekrarladı.
“BİN LADİN İÇİN MİLYONLAR HARCAMAK GEREKSİZ” DEMİŞTİ
Romney’in El Kaide ve Bin Ladin ile ilgili bu son sözleri, Nisan 2007’deki açıklamalarıyla da çelişiyor. Romney Nisan 2007’de kendisiyle yapılan bir röportajda, Bush’un dış politikasına gönderme yaparak, “Bin Ladin’i yakalamak için milyonlarca dolar ödemek gereksiz” demişti.
BUSH BİLE PİŞMAN OLMUŞTU
Gaflarıyla ünlü Amerikan Başkanı Bush da 11 Eylül saldırılarından sonra “Bin Ladin’i ölü ya da diri istiyorum” diyerek, büyük bir gaf yapmış ve ardından da bu sözlerinden dolayı pişmanlık duymuştu. Bush, bu sözlerle ilgili olarak, “Bu sözleri söylememeliydim. Bu insanlara yanlış mesaj yolluyor. Kendimi daha sofistike şekilde ifade etmeyi öğrendim” demişti.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.