Navaz Şerif ten tehdit

Navaz Şerif ten tehdit
Suudi Arabistan da sürgün hayatı yaşarken ülkesine dönen Pakistan eski Başbakanı Navaz Şerif, Devlet Başkanı Pervez Müşerref döneminde bir hükümete başkanlık edemeyeceğini söyledi.

Navaz Şerif, Ocak ta yapılacak genel seçimler için adaylık başvurusu yapmadan kısa süre önce Lahor daki evinde gazetecilere açıklamalarda bulundu. Eğer olağanüstü hal uygulamasına son verilmezse seçimleri boykot edecekleri uyarısında bulunan Şerif, Pervez Müşerref in yönetiminde başbakanlığa aday değilim diye konuştu. Gazetecilerden önce yandaşlarına seslenen Şerif, burada da diktatörlüğün sona erdirilmesine yardımcı olmak istediğini söyledi. Müşerref in ülkeyi felaketin kıyısına getirdiğini öne süren Şerif, Pakistan ı korumak ve birleştirmek gerektiğini ifade etti Müşerref in 3 Kasım da OHAL ilan ettiği ve anayasayı askıya aldığı Pakistan da 8 yıl önce kansız darbeyle iktidardan uzaklaştırılan ve sürgüne gönderilen Şerif, dün ülkesine dönmüştü. Uzmanlar, Şerif in geri dönebilmesinin bir mutabakatın sonucu olduğuna dikkat çekiyor. Suudi Arabistan Kralı Abdullah ın devreye girerek, Şerif in dönüşüne rıza gösterilmesini istediği, Pakistan Devlet Başkanı Pervez Müşerref in de bu isteği kabul ettiği ileri sürülüyor. Ancak Şerif kendisini karşılayan taraftarlarına yaptığı konuşmada, bir anlaşma sonucu dönmediğini savundu. Şerif Benim anlaşmam sizlerle, Pakistan halkıyla dedi ve ülkeye diktatörlükten kurtulmak için döndüğünü belirtti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.