Amerika İngiltere den bile beter

Amerika İngiltere den bile beter
İslami yaşam dergisi Emel e açıklamalarda bulunan İngiliz Başpiskoposu Rawan Williams emperyal tarihinin zirve dönemlerinde bile İngiltere nin Amerika kadar kötü bir ülke olmadığını söyledi.

Williams, Amerika nın uluslararası alanlarda oluşan düzensizliklere müdahale etmesinin beraberinde bir şiddet getirdiği ve bu şiddetin kendi ülkelerini dünyanın gelmiş geçmiş en kötü emperyal ülkesi yaptığını ifade etti. Batılı ülkeler ile ilgili daha önceden yaptığı olumsuz açıklamalarında Amerika nın önemli rolü olduğunun altını çizen Başpiskopos, Amerika nın kendi ülkesini efsane olarak gördüğü söylentilerini de değersiz gördüğünü açıkladı. Amerika ile ilgili daha önce yaptığı eleştirinin de ötesine geçen Başpiskopos, ABD nin 11 Eylül den bu yana manevi güvenini kaybettiğini ve ardından da harap olmuş toplumlara yardımda bulunduğunu bununda güçsüz topraklar üzerinde bir sömürü ve ardından askeri varlığı geri çekme taktiği olduğunu dile getirdi. Batı dünyasının başıboş bir halde olduğunu vurgulayan Başpiskopos, Maalsef bizim modern batı dünyasının insanlık anlayışı artık iyi çalışmıyor. Şuan da bir tane küresel güç var dünyada. Ancak bu yeryüzünü tedarik etmiyor, nufuzunu ve etkisini genişletmeye bakıyor. Bu sistem çalışmaz. dedi. İngiliz İmparatorluğu ndan da örnek veren Başpiskopos, Bulunduğun yeri yerli halka devretmek ve oraya enerji ve destek sağlamak yapılması gerekenlerden biridir. Doğru veya yanlış ama İngiltere bunu yaptı. Buna örnek olarak ta Hindistan ı gösterebiliriz. diye konuştu. Son olarak eleştirilerine devam eden Başpiskopos Williams şöyle dedi: Amerikalı liderler, kendi ülkelerinin yaptıklarını Allah ın da insanlar için istediği şey olarak algılıyorlar.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.