Çikolatayla çalışan kamyon

Çikolatayla çalışan kamyon
Çikolata ile çalışan kamyonlarıyla Avrupa'dan Afrika turu gerçekleştirdiler.

İki İngiliz çevreci-maceracı, ''çikolata'' ile çalışan kamyonlarıyla Batı Afrika ülkesi Mali'nin Timbuktu kentine ulaşmayı başardı.

İngiliz basınında çıkan haberlere göre, Andy Pag ve John Grimshaw, 80 bin paket çikolataya bedel 4 ton kakao atığı yağdan elde ettikleri 2 ton biyodizel yakıtla bir ayda 7 bin 250 km yol katettiler.

Dünyanın ilk sıfır karbon salımlı yolculuğunu yapan maceracı İngilizler, üstünde iki arazi aracı yüklü 1989 model Ford İveco marka kamyonlarında geri dönüş için çöl yabani bitkilerinden elde ettikleri biyodizel yakıtını kullanmayı planlıyorlar.

Londra yakınlarındaki Surrey kentinden 34 yaşındaki Pag, bir sonraki projesinin her türlü evsel ve sanayi atığından üretilen yakıtla çalışacak tek motorlu bir planörle Çin'e kadar gitmek olduğunu belirterek, "Ama önce uçmayı öğrenmem gerek" dedi.

AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.